Kako bi se uspješno kreirao sustav motivacije nužno je da menadžeri razumiju potrebe svojih zaposlenika. Menadžment treba dizajnirati nagradne i motivacijske pakete čija struktura ovisi o tome koliko se složen ili jednostavan sustav motivacije želi razviti i preferira li se osnovni sustav baziran na kolektivnim ili individualnim čimbenicima.
Jedan od ključnih koncepata 90ih godina je empowerment koji predstavlja delegiranje moći ili ovlasti na podređene u organizaciji. Dolazi do pune participacije zaposlenih u odlučivanju, podjeli moći i delegiranju ovlasti čime se omogućava zaposlenicima da maksimalno afirmiraju svoju kreativnost.
Postoje određene smjernice kojih bi se menadžeri trebali držati pri izgradnji i održavanju kvalitetnog sustava motivacije:
- prepoznati pojedinačne razlike u stavovima, osobnosti, potrebama zaposlenih
- povezati ljude s poslovima
- koristiti ciljeve kao određenje zadataka za zaposlene, kao i za povratnu informaciju o kvaliteti rada na ostvarenju tih ciljeva
- nastojati da ciljevi budu ostvarivi
- individualizirati nagrade
- povezati nagrade s radnim učinkom
- osigurati pravednost sustava
- ne zanemariti važnost plaća za motivaciju zaposlenih.
Nema komentara:
Objavi komentar